Halloween – kolejny amerykański zwyczaj już u nas!

Dynie. Dynie. Wszędzie dynie. A jak dynia, to i kremy z dyni, a co zrobić ze skórką dyni? Oczywiście lampion! Przecież jest taki fajny i wesoły. I jak ładnie świeci. Dzieciaki będą miały ubaw.
Kto z nas zastanawiał się tak naprawdę co to takiego Halloween?

zwyczaj związany z maskaradą i odnoszący się do święta zmarłych,
obchodzony w wielu krajach nocą 31 października, czyli przed dniem Wszystkich Świętych

Przyznam, że sama zrobiłam swojemu synkowi taki lampion. Nie wpajam mu jednak zwyczaju obchodzenia Halloween. Zrobiłam to, bo bardzo mnie prosił. Był z niego bardzo zadowolony, więc warto było pokroić tą małą dynią.
Pytanie: skąd trzyletnie dziecko wie, że jest taki dzień? TELEWIZJA!
Dziś od rana na kanale z bajkami sama tematyka halloweenowa. Jak widać, nie da się totalnie od tego odciąć.
A potem Kościół potępia rodziców za złe wychowywanie swoich pociech w wierze.

Kilka dni temu, późną godziną popołudniową zadzwonił dzwonek w moim mieszkaniu. Patrzę przez „wizjerek”, a tam kto? Małe potworki. Trick or treat*, pomyślałam. Przewróciłam oczami i odeszłam od drzwi, kontynuować przerwaną mi czynność. Wy byście otworzyli?

trick or treat – (ang.) cukierek albo psikus

Jeśli nie chcesz się nas bać, musisz nam cukierka dać!

halloween

zdj znalezione na facebook’u

Jakie jest Wasze zdanie na temat tego dnia? Obchodzicie? A może totalnie potępiacie?

