DIY: kalendarz adwentowy

Kto z nas nie pamięta, jak to szóstego grudnia, koło pięknie wypastowanych butów stał kolorowy kalendarz adwentowy?
Ja codziennie skrupulatnie otwierałam po jednym okienku i cieszyłam się z rana słodkim upominkiem. Dziś się sobie dziwię, że miałam wtedy na tyle silną wolę, że w jeden dzień nie zjadłam wszystkich czekoladek.
Kolorowaliście te obrazki z tyłu? Wieszaliście je na choince?

Dziś kalendarze adwentowe mogą skrywać w sobie nie tylko maleńkie czekoladki w kształcie dzwoneczków, czy serduszek, ale również malutkie zabaweczki.

A co jeśli chcielibyśmy połączyć trochę słodyczy i zabawek w jednym kalendarzu?
Jest na to proste rozwiązanie! ZRÓBMY SOBIE TAKI KALENDARZ SAMI!
Wbrew pozorom to nic trudnego.

Ja skorzystałam z szablonów od http://www.pourmesjolismomes.com i postępowałam wg instrukcji. Jedynie pofatygowałam się po kolorowe taśmy klejące (dostępne w Lidlu w cenie 6.99/op. Teraz taśmy są oczywiście z motywem świątecznym). Sznurek został jeszcze od tipi, więc tu zaoszczędziłam. Jednak jeśli nie macie sznurka, to po prostu znajdźcie jakąś wełnę, czy ozdobną tasiemkę.

3

1

2

4

Co należy zrobić, aby otrzymać taki kalendarz jak nasz?

1. Pobrać sobie szablony.
2. Wyciąć wzdłuż linii pomocniczych.
3. Zgiąć wzdłuż przerywanej linii każdy obrazek.
4. Następnie skleić przeciwległe boki karteczki klejem.
5. Zginamy dół karteczki i sklejamy taśmą.
6. Wsadzamy jakiś upominek (u nas są to czekoladowe cukierki).
7. Sklejamy taśmą górną krawędź paczuszki i doczepiamy sznureczek.
8. Znajdujemy miejsce do rozwieszenia naszych niespodzianek.

U nas tym miejscem jest łóżko Bobika.
Żeby tego było mało, moje dziecko w ogóle nie chce otwierać tych paczek. Nie korcą go słodkie cukierki. Twierdzi, że kalendarz ma tak wisieć, bo ładnie wygląda, a on nie chce go psuć.
No i weź bądź tu matko kreatywna z takim synem!
Ale przynajmniej docenia „wysiłek” wsadzony w wykonanie.

 

Już jutro MIKOŁAJKI, więc życzymy wszystkim, by KAŻDY (niezależnie od wieku) znalazł choć drobny upominek w swoim bucie.

